THE KING IS BACK!

 

GSX-R1000 și GSX-R1000R 

Au trecut trei decenii de la nașterea seriei GSX-R și 15 ani de la apariția primului GSX-R 1000, model care practic a redefinit categoria Supersport. Acum, în 2016 pornește la drum cea de a șasea generație GSX-R1000, vocația lui fiind una clară: recucerirea titlului King of Sportbikes.

 

Este cel mai puternic și rapid GSX-R din toate timpurile, fiind și cel mai compact, manevrabil și aerodinamic GSX-R1000 dotat cu cel mai performant pachet electronic de până acum. Un GSX-R revoluționar, construit cu încorporarea a treizeci de ani experiențe acumulate în campionatele de Superbike, Superstock și Anduranță, la care s-au adăugat cele mai noi tehnologii și know how dezvoltat în categoria MotoGP.

 Propulsor cu ADN din MotoGP

Propulsoarele GSX-R sunt cunoscute pentru puterea oferită pe o plajă de turație largă: mult cuplu de la ture joase și putere considerabilă la turații înalte. Această direcție a fost urmată și la dezvoltarea noii generații, fără compromis la cuplu în ture joase. Pentru atingerea acestei sarcini deloc ușoare, inginerii au preluat o serie de soluții tehnice și tehnologice din motocicleta de MotoGP:

 Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT)

Pinionul axei cu came pentru admisie ascunde un mecanism ingenios: 12 bile de metal, amplasate în 12 nuturi. Acest sistem rotește axa cu came întârziind deschiderea camelor la turații înalte folosind exclusiv energie centrifugală. O soluție simplă, fiabilă și care oferă o putere maximă la turație mare fără a compromite cuplul oferit la ture joase.

 Suzuki Racing Finger Follower Valve Train (SR-FFVT)

Supapele din propulsorul noului GSX-R sunt acționate prin tacheți folosind tehnologia cunoscută din motoarele de Formula 1 și MotogGP. Greutatea unui tachet este de doar 10 grame, comparat cu greutatea de 16 grame a soluției folosite până acum, iar masa suspendată este de doar 3 grame, mulțumită mecanismului cu pârghii. Tratamentul de suprafață a elementului de contact este identic cu cel folosit în MotoGP.

 Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-α)

Galeriile de eșapament între cilindrii 1 și 4 precum și 2 și 3 sunt conectate prin două țevi de interferență dotate cu clapete controlate electronic. Aceste clapete se deschid la turații înalte, reducând presiunea gazelor evacuate și crescând puterea.

 Suzuki Top Feed Injector (S-TFI)

Injectoare secundare, amplasate sus în galeria de admisie încep să funcționeze la turații înalte, oferind un plus de combustibil pulverizat pentru o putere de vârf și răspuns la accelerație îmbunătățit.

 Suzuki Dual Stage Intake (S-DSI)

Sistemul Suzuki oferă avantajele sistemelor cu lungimea galeriilor de admisie variabile fără complexitatea și greutatea acestora. 

 Electronica menită să țină în frâu cei 200+ Cai Putere 

Electronica noului GSX-R1000 se compune din modulul de controlul electronic al propulsorului, inima căruia este ECM-ul cu două procesoare de 32 biți și modulul de control ABS de cea mai nouă generație. Pentru ABS în poziție înclinată și sistemul de control al tracțiunii s-a integrat senzorul IMU (Inertial Measurement Unit). 

 Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS)

S-DMS oferă pilotului posibilitatea de a alege între trei hărți de aprindere. Răspunsurile la comenzile de accelerație pot fi astfel selectate de la domol până la agresiv, funcție de grippul, situația din trafic sau caracteristica circuitului de viteză. Puterea maximă se livrează în toate cele trei setări. 

 Motion Track TCS (Control al tracțiunii reglabil în 10 trepte)

Noul GSX-R1000 este dotat cu sistem de control al tracțiunii denumit Motion Track TCS. Funcție de preferințele pilotului sau condițiile de aderență, sistemul poate fi setat în 10 nivele. Setările se pot modifica și în timpul mersului. Sistemul funcționează analizând odată la 4 milisecunde informații referitoare la vitezele de rotație a roților, a arborelui cotit, deschiderea manșonului accelerației, treapta de viteză cuplată și valorile înclinărilor primite de la IMU, acționând la detectarea unei patinări asupra puterii livrate prin întârzierea aprinderii și închiderea clapetelor.

 Quickshift

Seria Limitată GSX-R1000R vine dotată cu Suzuki Racing Quickshifter, care permite selectarea unei trepte superioare sau inferioare fără acționarea ambreiajului. Sistemul permite chiar selectarea unei trepte superioare cu accelerația deschisă la maxim, întrerupând aprinderea pentru 50-75 milisecunde.

 Launch Control

Sistemul Launch Control ajută pilotul de curse în realizarea startului perfect. Sistemul limitează automat turația și optimizează caracteristica de cuplu pentru accelerație optimă. Pilotul poate ține accelerația deschisă la maxim, concentrându-se doar pe dozarea ambreiajului.

 Suzuki Easy Start System

Sistemul permite pornirea motorului cu o scurtă apăsare pe butonul demarorului, nefiind necesară păstrarea presiunii.

 Low RPM Assist

La pornirea de pe loc și în cazul rulării cu viteză redusă electronica ridică ușor relantul pentru a ușura sarcina pilotului. 

 Amortizor de ghidon controlat electronic

La viteze reduse amortizorul de ghidon practic nu opune rezistență, iar la turații înalte, când acest sistem începe să devină o necesitate, supapa din interior se activează automat.

 Sistem de rulare

Showa BFF (Balance Free Front Fork)

GSX-R1000 sosește cu cea mai nouă generație a furcii Showa BFF® (Balance Free Front Fork), o soluție dezvoltată pentru și pe circuitele de viteză, disponibilă de acum și pentru stradă.

 Showa BFRC Lite (Balance Free Rear Cushion)

BFRC® lite este noua evoluție a amortizorului central Showa Balance Free, cu o greutate mult redusă față de predecesor. 

 Etriere și discuri de frână Brembo 

Noile discuri de frână Brembo au diamterul de 320 mm, cu 10 peste cele oferite până acum. Fixarea lor pe noua roată cu șase spițe este asigurată cu un sistem mixt între sistemul flotant și elemente T-Drive.

 Instrumentație, lumini

 Bord LCD

Panul central este reprezentat de un LCD compact, care oferă un număr mare de informații, flancat stânga-dreapta de 10 martori cu LED. Turația motorului fiind cea mai importantă informație, ocupă cel mai vizibil loc și este dotat cu funcția Peak-Hold, afișând după închiderea accelerației sau după retrogradarea în treaptă pentru câteva clipe turația maximă atinsă la ultima accelerare.

 Lumini cu LED 

GSX-R1000 este primul Suzuki dotat cu reflector LED, aceeași tehnologie fiind folosită la luminile de poziție (la GSX-R1000R), semnalizatoare și stopuri.

 

Date tehnice

Tip motor      Patru timpi, patru cilindri. Răcire cu lichid, DOHC

Alezaj x cursă           76,0 x 55,1 mm

Capacitate cilindrică          1.000 cmc

Putere(fără RamAir)           202/13.200 (CP/rpm)

Cuplu maxim            118/10.800 (Nm/rpm)

Cutie de viteze         6 rapoarte, mecanic

Suspensie faţă        Furcă telescopică inversată, arc, amortizare pe ulei

Suspensie spate     Basculă, arc, amortizare pe ulei

Frână faţă                 Două discuri

Frână spate             Disc

Cauciuc faţă             120/70 17

Cauciuc spate         190/55 17

Capacitate rezervor combustibil   nec

Ampatament            1.410 mm

Înălţime şa    825 mm

Greutate proprie      203 kg


 

  • Data: 2016-10-14
  • Accesari: 2572

Etichete: motociclete