Honda GL 1800 Gold Wing 2018: Ultima tehnologie Honda dupa o istorie inceputa in 1975.

Nou 2018: Honda Gold Wing va venii in doua versiuni, cu cutie mecanica cu 6 trepte si cutia automata cu dublu ambreiaj DCT cu 7 trepte plus marsalier !!!


Dl Yutaka Nakanishi, lider de proiect mare (LPL) 18YM GL1800 Gold Wing

“Am plecat de la o coală albă de hârtie și am făcut un Gold Wing mai mic și mai ușor, apoi am adăugat toată tehnologia pe care un pilot și-o poate dori”. 


2018 GL1800 Goldwing

Inca de la introducerea primului model de 1000 cc in anul 1975 aceasta a fost motocicleta perfecta pentru calatorii lungi facute cu un maxim de confort si lux.

 Pentru anul 2018 Honda intoduce noul si revolutionarul Gold Wing 18YM GL1800 cu urmatoarele dotari si inovatii pentru domeniul moto:

 -motor boxer cu 6 cilindri racit cu lichid avand capacitatea de 1833 cc, 4 supape/cilndru SOHC ajutat de injectia electronica PGM-FI care dezvolta o putere maxima de 93 Kw(125 CP)/5500 rpm si cuplu maxim de 170 Nm/4500 rpm. Corpul de injectie a fost de asemenea modificat pentru un timp de raspuns mai mic si acceleratii mai line.

 -cutia de viteze care echipeaza noul model este disponibil in 2 variante dupa cum urmeaza:

1.                 clasica cutie de viteze cu 6 trepte pentru mersul inainte si o treapta pentru mersul inapoi actionata de catre electromotor si alternator care fac corp comun sub denumirea de Integrated Starter Engine (ISG). Nelipsit pentru acesta versiune este slipper clutch-ul care reduce incarcare manetei ambreiajului actionat hidraulic cu 20% facand astfel retrogradarile foarte line si fara socuri.

2.                  a 2-avarianta este cutia de viteze automata Dual Clutch Transmision (DCT) ajunsa la a 3-a generatie, prevazuta pentru acest model cu 7 trepte pentru mersul inainte si o treapta pentru mersul inapoi, prima si unica cutie de viteze de acest gen din lume in domeniul moto. Inca o caracteristica interesanta este modul ,,mers'' in care viteza pentru inainte este de 1,8 Km/h si pentru mersul inapoi este de 1,2 Km/h.

 

Transmisia finala in cazul ambelor cutii de viteze se faceprin intermediul cardanului construit din otel SCM44OH pentru o rigiditate si rezistenta marita.

 -suspensia fata este de asemenea un concept total nou: sistemul dublu articulata care in combinatie cu cele doua tije de virare care leaga ghidonul de jug au contribuit la reducerea fortei de virare cu 40 % si cresterea confortul cu 30% reducand oboseala motociclistului la drumuri lungi. Avantajul principal al acestui tip de suspensie este marirea aderentei anvelopei fata datorita unghiului mic de compresie, fapt ce a dus la modificarea pozitiei pilotului si a pasagerului mai in fata cu 36 mm . Alt avantaj in comparatie cu o furca conventionala care necesita mentenanta periodica datorita uzurii simeringurilor si a cuzinetilor, aceasta este maintenence free.


Pentru noul model Honda foloseste suspensii fata si spate active avand urmatoarele obtiuni: single rider, rider cu bagaje, rider si pasager, rider cu pasager si bagaje. Reglajul se va face automat in functie de incarcare si regimul de mers selectat. Suspensia spate este tip Pro Link progresiva.

 -sistemul de franare incorporeaza tehnologia Dual Combined Braking Sistem (D-CBS) si ABS comandate electronic de catre calculator pentru o distributie optima a fortei de franare. Franele fata duale au discuri flotante cu diametrul de 320 mm iar discul spate are 316 mm. Pentru o eficienta maxima de franare au fost folositi etrieri fata radiali cu 6 pistoane iar pe spate cu 3.

 Nelipsite din echiparea noului model sunt :

-tehnologia Throttle By Wire (TBW) care lucreaza impreuna cusistemul Honda Selectable Torque Control (HSTC) si cele 4 moduri de condus (touring, sport, economic si ploaie) ajuta la obtinerea un control perfect inconditii de ploaie sau drum alunecos.

-Start and Stop pentru micsorare consumului de carburant in mediul urban, sistemul intervine numai dupa o stationare mai mare de 3 secunde iar pornirea motorului se face prin simpla accelerare. Acest mod se poate dezactiva.


-Hill Start Assist (HSA) pentru plecarea din rampa cu indicator in bord. Acest sistem detecteaza unghiul de inclinare al terenului si blocheaza etrierul spate pentru inca 3 secunde dupa eliberarea franei.

-Cruise Control pentru mersul pe autostrada

-Smart Key pentru pornire wireless si deschiderea/inchiderea cutiilor pentru bagaje printr-o simpla apasare de buton

-Sistem de monitorizare si afisare a presiunii in anvelope

-sistem audio integrat care optional poate fi comandat si de catre pasager prin intermediul comenzilor amplasate pe cutia de bagaje din dreapta

-conexiune Bluetooth si USB pentru smartphone

-lumini full led si sistem de semnalizare cu temporizator pentru auto anulare a comenzii

-display TFT color de 7 inch amplasat central si sistem denavigatie incorporat in functie de varianta de echipare. Intensitatea luminoasa a display-ului se adapteaza atomat datorita senzorului crepuscular dar oricand se pot alege 8 intensitati luminoase prestabilite.

  

 

In comparatie cu vechiul model greutate a fost redusa cu pana la 48 de Kg in functie de nivelul de echipare, astfel greutate noului model variaza intre 365 si 383 Kg la plin, greutate redusa de la 413 Kg a modelului anterior. Capacitatea rezervorului a scazut la 21,1 L dar la fel si consumul : 5,6 L/100 Km.

Jantele de 18 inch pe fata si 16 inch pe spate sunt echipa cu anvelope 130/70 pe fata si 200/55 pe spate.

Tobele de esapament duble ofera un sunet puternic de bass datorat reducerii diametrului interior cu 20% din sectiunea galeriei pentru 2 din cei 6 cilindri si modificarea camerelor de rezonanta.

 Motocicleta este disponibila in varianta Standard echipata cu cutii laterale sau varianta Tour echipata si cu cutie centrala cu spatar ergonomic si comod pentru pasager.

 Conform Domnului Yutaka Nakanishi ( Honda large project leader)  acest proiect a fost realizat de la zero si astfel s-a obtinut noua motocicleta emblematica de la Honda pentru segmentul touring.

 In concluzie Honda a rafinat confortul si luxul cu noul GoldWing dar a integrat tot conceptul intr-un pachet mai usor si modern din toate punctele de vedere.

·        Colors

·        Gold Wing Tour, Gold Wing Tour DCT: Candy Ardent Red, Pearl White, Pearl Hawkseye Blue

·        Gold Wing Tour DCT Airbag: Candy Ardent Red/Black

·        Price

·        Gold Wing Tour: $26,700 – $27,200

·        Gold Wing Tour DCT: $27,700 – $28,200

·        Gold Wing Tour DCT Airbag: $31,500

·         Disponibilitate: Aprilie 2018

Preturile au caracter informativ in acest moment.

 

4. Technical Specifications

 

 ENGINE

 

Type

Liquid-cooled 4-stroke 24 valve SOHC flat-6

Displacement

1,833cc

Valves per cylinder

4

Bore x Stroke

73mm x 73mm

Compression Ratio

10.5:1

Max. Power Output

93kW/5500rpm

Max. Torque

170Nm/4500rpm

Oil Capacity

4.4 litres (MT) / 5.6 litres (DCT)

FUEL SYSTEM

 

Carburation

PGM-FI electronic fuel injection

Throttle Bore

50mm

Air cleaner

Viscous, cartridge type paper filter

Fuel Tank Capacity

21.1 litres

Fuel Consumption

5.6 litres/100km

ELECTRICAL SYSTEM

 

Starter

Integrated Starter Generator system

Battery Capacity

12V/20AH

ACG Power Generation Capacity

12V/120A

DRIVETRAIN

 

Clutch Type

(MT) Hydraulic, wet, multiplate with coil springs, assist slipper cam

(DCT) Hydraulic, wet, multiplate with oil pressure

Transmission Type

6 speed MT (including overdrive. Plus electric reverse)

7-speed forward and reverse DCT

Primary Reduction

1.795 (79/44)

Gear Ratios

(DCT) 1st: 2.167 2nd: 1.696 3rd: 1.304 4th: 1.038 5th: 0.821 6th: 0.667 7th: 0.522 Rev: 1.190

(MT) 1st: 2.200 2nd: 1.417 3rd: 1.036 4th: 0.821 5th: 0.667 6th: 0.522

Final Reduction

Engine side 0.972

Rear Wheel side 2.615

Final Drive

Enclosed shaft

FRAME

 

Type

Aluminum die-cast, twin tube

CHASSIS

 

Dimensions (L´W´H)

Gold Wing

L: 2,475mm

W: 925mm

H: 1,340mm

 

Gold Wing ‘Tour’

L: 2,575mm

W: DCT 905mm / MT 925mm

H: 1,430mm

Wheelbase

1695mm

Caster Angle

30.5°

Trail

109mm

Turning radius

3.4m

Seat Height

745mm

Ground Clearance

130mm

Kerb Weight

Gold Wing: 365kg

 

Gold Wing ‘Tour’: MT 379kg / DCT 383kg

SUSPENSION

 

Type Front

Double Wishbone

Type Rear

Pro Link

WHEELS

 

Type Front

2018 GL1800 Goldwing

Inca de la introducerea primului model de 1000 cc in anul 1975 aceasta a fost motocicleta perfecta pentru calatorii lungi facute cu un maxim de confort si lux.

 

Pentru anul 2018 Honda intoduce noul si revolutionarul Gold Wing 18YM GL1800 cu urmatoarele dotari si inovatii pentru domeniul moto:

 

-motor boxer cu 6 cilindri racit cu lichid avand capacitatea de 1833 cc, 4 supape/cilndru SOHC

ajutat de injectia electronica PGM-FI care dezvolta o putere maxima de 93 Kw(125 CP)/5500 rpm si cuplu maxim de 170 Nm/4500 rpm. Corpul de injectie a fost de asemenea modificat pentru un timp de raspuns mai mic si acceleratii mai line.

 

-cutia de viteze care echipeaza noul model este disponibila in 2 variante dupa cum urmeaza:

1.                  clasica cutie de viteze cu 6 trepte pentru mersul inainte si o treapta pentru mersul inapoi actionata de catre electromotor si alternator care fac corp comun sub denumirea de Integrated Starter Engine (ISG). Nelipsit pentru acesta versiune este slipper clutch-ul care reduce incarcare manetei ambreiajului actionat hidraulic cu 20% facand astfel retrogradarile foarte line si fara socuri.

2.                   a 2-a varianta este cutia de viteze automata Dual Clutch Transmision (DCT) ajunsa la a 3-a generatie, prevazuta pentru acest model cu 7 trepte pentru mersul inainte si o treapta pentru mersul inapoi, prima si unica cutie de viteze de acest gen din lume in domeniul moto. Inca o caracteristica interesanta este modul ,,mers'' in care viteza pentru inainte este de 1,8 Km/h si pentru mersul inapoi este de 1,2 Km/h.

 

Transmisia finala in cazul ambelor cutii de viteze se face prin intermediul cardanului construit din otel SCM44OH pentru o rigiditate si rezistenta marita.

 

-suspensia fata este de asemenea un concept total nou : sistemul dublu articulata care in combinatie cu cele doua tije de virare care leaga ghidonul de jug au contribuit la reducerea fortei de virare cu 40 % si cresterea confortul cu 30% reducand oboseala motociclistului la drumuri lungi. Avantajul principal al acestui tip de suspensie este marirea aderentei anvelopei fata datorita unghiului mic de compresie, fapt ce a dus la modificarea pozitiei pilotului si a pasagerului mai in fata cu 36 mm . Alt avantaj in comparatie cu o furca conventionala care necesita mentenanta periodica datorita uzurii simeringurilor si a cuzinetilor, aceasta este maintenence free.

Pentru noul model Honda foloseste suspensii fata si spate active avand urmatoarele obtiuni: single rider, rider cu bagaje, rider si pasager, rider cu pasager si bagaje. Reglajul se va face automat in functie de incarcare si regimul de mers selectat.Suspensia spate este tip Pro Link progresiva.

 

-sistemul de franare incorporeaza tehnologia Dual Combined Braking Sistem (D-CBS) si ABS comandate electronic de catre calculator pentru o distributie optima a fortei de franare. Franele fata duale au discuri flotante cu diametrul de 320 mm iar discul spate are 316 mm. Pentru o eficienta maxima de franare au fost folositi etrieri fata  radiali cu 6 pistoane iar pe spate cu 3.

 

Nelipsite din echiparea noului model sunt :

-tehnologia Throttle By Wire(TBW) care lucreaza impreuna cu sistemul Honda Selectable Torque Control (HSTC) si cele 4 moduri de condus (touring, sport, economic si ploaie) ajuta la obtinerea un control perfect in conditii de ploaie sau drum alunecos

-Start and Stop pentru micsorare consumului de carburant in mediul urban,sistemul intervine numai dupa o stationare mai mare de 3 secunde iar pornirea motorului se face prin simpla accelerare. Acest mod se poate dezactiva.

-Hill Start Assist (HSA) pentru plecarea din rampa cu indicator in bord.Acest sistem detecteaza unghiul de inclinare al terenului si blocheaza etrierul spate pentru inca 3 secunde dupa eliberarea franei.

-cruise control pentru mersul pe autostrada

-Smart Key pentru pornire wireless si deschiderea/inchiderea cutiilor pentru bagaje printr-o simpla apasare de buton

-Sistem de monitorizare si afisare a presiunii in anvelope

-sistem audio integrat care optional poate fi comandat si de catre pasager prin intermediul comenzilor amplasate pe cutia de bagaje din dreapta

-conexiune Bluetooth si USB pentru spartphone

-lumini full led si sistem de semnalizare cu temporizator pentru auto anulare

-display TFT color de 7 inch amplasat central si sistem de navigatie incorporat in functie de varianta de echipare. Intensitatea luminoasa a display-ului se adapteaza atomat datorita senzorului crepuscular dar oricand se pot alege 8 intensitati luminoase.

 


  • Data: 2017-10-25
  • Accesari: 6578

Etichete: